"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz Don nafi sebut pasal hadis, tampil bersuara apa dah berlaku

SITI NUR ZAWANI

Ustaz Don mempertahankan diri, tampil memberi penjelasan berhubung dakwaan menggunakan sekali lagi hadis yang lemah dalam siaran Salam Baitullah terbitan Radio Televisyen Malaysia di TV1, semalam.

Dalam sidang media selepas dia direhatkan sepenuhnya dari program tersebut, Ustaz Don berkata perkara tersebut sebenarnya telah dimanipulasikan oleh sesetengah pihak.

Dia juga menafikan ada menyebut sebarang hadis.

“Nombor satu orang terlepas pandang semalam saya tidak sebut hadis, benda itu dimanipulasi. 

“Saya kan baru jumpa pihak berautoriti iaitu Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), benda yang mereka beritahu kita berhati-hati.

“Mereka bagi panduan, mesti saya pegang apa yang dipesan. Mungkin ada salah faham. Sebab jadi spekulasi teruk bila lihat video sekerat dan tidak penuh,” katanya.

Terdahulu, RTM menerusi Ketua Pengarah Penyiaran membuat keputusan sekali lagi untuk merehatkan Don Daniyal daripada program Salam Baitullah kerana tidak belajar dari kesilapan.

Tiada ulasan: