"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

2 maut, 2 parah kereta dinaiki bertembung pacuan empat roda

Amir Hamzah Nordin
am@hmetro.com.my
KEMALANGAN membabitkan Proton Wira dan Toyota Hilux berhampiran lampu isyarat di Batu 3, Raub. FOTO Ihsan Bomba
KEMALANGAN membabitkan Proton Wira dan Toyota Hilux berhampiran lampu isyarat di Batu 3, Raub. FOTO Ihsan Bomba
Raub: Dua maut, manakala dua lagi parah apabila sebuah kereta bertembung dengan pacuan empat roda berhampiran lampu isyarat di Batu 3 di sini, malam tadi.

Komander Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Raub Azain Uzir berkata, kemalangan 10.43 malam itu membabitkan kereta Proton Wira dan pacuan empat roda Toyota Hilux.

"Sejurus menerima laporan kejadian, sepasukan anggota dari BBP Raub dikejarkan ke lokasi untuk operasi menyelamat.

"Pemandu kereta Proton Wira iaitu seorang lelaki dan penumpang wanita berjaya dikeluarkan tetapi disahkan meninggal dunia.

"Dua wanita yang turut menaiki kereta itu parah dan dihantar ke Hospital Raub untuk menerima rawatan. Lelaki yang memandu Toyota Hilux cedera ringan," katanya ketika dihubungi, tadi.

Katanya, kes diserahkan kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

Tiada ulasan: