"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cabul bayi, pemuda direman 7 hari

Hidayatidayu Razali
am@hmetro.com.my
Seorang lelaki berusia 30-an direman selama tujuh hari. FOTO NIK ABDULLAH NIK OMAR
Seorang lelaki berusia 30-an direman selama tujuh hari. FOTO NIK ABDULLAH NIK OMAR
Kota Bharu: Seorang lelaki berusia 30-an direman selama tujuh hari bermula hari ini untuk membantu siasatan mencabul seorang bayi perempuan berusia lima bulan kejadian di Kubang Kerian di sini.

Suspek ditahan reman sehingga 1 Ogos ini mengikut Seksyen 14(a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017.

Perintah tahanan reman itu dikeluarkan oleh Majistret Ahmad Syafiq Aizat Nazri.

Terdahulu, lelaki berkenaan tiba di Mahkamah Kota Bharu dengan memakai baju lokap dan diiringi polis.

Lelaki berkenaan ditangkap semalam susulan laporan polis yang dibuat ibu bapa mangsa.

Difahamkan, lelaki yang ditahan itu adalah anak kepada pengasuh bayi berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Mohd Rosdi Daud mengesahkan lelaki itu ditahan reman selama tujuh hari bermula hari ini untuk membantu siasatan lanjut berhubung kejadian itu.

Tiada ulasan: