"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akaun FB Dr Maza hadapi serangan siber, hilang sejuta ‘followers’

Iqbal Harraz

Akaun peribadi Facebook Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin menghadapi serangan siber mengakibatkan dia kehilangan sejuta pengikut (followers).

Mohd Asri memberitahu Malaysiakini setakat ini dia menggunakan akaun Facebook ‘Dr Maza Channel’ sebagai ganti.

“FB Dr MAZA yang mempunyai lebih sejuta followers hilang oleh serangan siber tanpa sebarang amaran.

“Ini FB baru sebagai ganti buat masa ini,” katanya ringkas.

Akaun Facebook Dr Maza Channel mempunyai 31,000 pengikut.

Kata mufti Perlis lagi, semua maklumat akan dimasukkan ke laman berkenaan terlebih dahulu.

Mohd Asri yang lebih dikenali sebagai Dr Maza merupakan seorang ulama aktif di media sosial memberi pencerahan berhubung isu-isu agama dan politik kepada rakyat.

Tiada ulasan: