"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ayah, anak bertempur

LAPOR...Aishah menunjukkan laporan polis. 
LAPOR...Aishah menunjukkan laporan polis.
PASIR MAS: Suasana di perkarangan sebuah kedai makan berdekatan Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam kecoh apabila seorang bapa bergaduh dengan anak lelakinya sehingga menterbalikkan meja dan kerusi, memecahkan pinggan mangkuk serta melempar makanan dan minuman ke arah satu sama lain.


Kejadian kira-kira jam 10.30 pagi itu menggemparkan kira-kira 20 pelanggan yang sedang menikmati hidangan di kedai berkenaan.


Menurut saksi, dua beranak terbabit dilihat mengadakan perbincangan secara baik, tetapi keadaan tiba-tiba berubah apabila kedua-dua mereka gagal mengawal perasaan masing-masing dan mula bergaduh sehingga mencetuskan suasana kecoh.

Difahamkan, si anak berusia 20-an mahu membela nasib ibunya sering diugut bapanya, berusia 50-an, dan bengang dengan sikap bapanya yang berdolak-dalik ketika mahu menyelesaikan kes perceraian dengan isterinya itu.



Seorang saksi yang juga pemilik kedai makan berkenaan, Fadzilah Ismail, 52, berkata ketika kejadian, dia sedang membancuh minuman untuk pelanggan.

-hmetro-

Tiada ulasan: