"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersih: Memang menyusahkan...

budakjolobu
Susahnya…

Baju 2.0 beli sendiri

Tambang bas sendiri

Tambang LRT sendiri

Tambang teksi kena duit sendiri

Susahnya…

Baju 2.0 beli sendiri

Tambang bas sendiri

Tambang LRT sendiri

Tambang teksi kena duit sendiri

Naik motor…minyak kena top up sendiri

Bawa kereta…minyak sendiri, parking sendiri ,

Tol kena modal sendiri…

tempat tinggal cari sendiri...

Nak makan…nak minum…poket sendiri…
 

Berjalan untuk demokrasi
 
Susahnya…

Tol…ada polis

RNR…ada polis..

Sentol…ada polis…

Cheras… ada polis…

Jalan loke Yew ada polis..

Dalam KL lagi ada banyak polis…

Ada ratus ribu polis…
 

Berjalan untuk demokrasi.
 
Susahnya…

Sana sekat, sini sekat

Sana tutup, sini tutup

Tiba2 LRT tak berhenti

Tiba2 bas dan teksi lalu lain arah

Tiba2 kena buat U-turn

Tiba2 kena berjalan kaki….
 

Berjalan untuk demokrasi
 
Susahnya…

Jika dirembat belantan, sepak dan teranjang hinggap, disembur gas, tersimbah air pedih mata hidung..anak tekak…sesak nafas dan…tertangkap

Anak…

Abah…

Mak…

Isteri…

Suami….

Cikgu…

Pengetua…

Dekan…

Boss…

Majikan…

Yang menganggur tak sudah-sudah…

Apa kita mahu kata dan apa mereka kata pada kita?

Susahnya… Berjalan untuk demokrasi

Susahnya… Berjalan untuk demokrasi

Susahnya… Berjalan untuk demokrasi

Susahnya…adalah detik meraikan rakyat jelata yang kasih, sayang dan cinta pada Negaranya…

Tiada ulasan: