"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isteri, suami orang kantoi bersekedudukan

Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my
Pasangan kekasih dicekup berkhalwat oleh pegawai PADK dalam sebuah bilik di kedai makan di Kampung Baru, Merbau Pulas, Kuala Ketil. FOTO IHSAN PADK
Pasangan kekasih dicekup berkhalwat oleh pegawai PADK dalam sebuah bilik di kedai makan di Kampung Baru, Merbau Pulas, Kuala Ketil. FOTO IHSAN PADK
Kulim: Helah sepasang kekasih berlakon di hadapan penduduk seolah-olah sudah bernikah di Thailand bagi mengelak rahsia mereka bersekedudukan terbongkar, akhirnya menemui noktah selepas dicekup khalwat, awal pagi tadi.

Mereka dicekup penguat kuasa agama pada 1.26 pagi dan pasangan itu memberi alasan sedang berehat dalam bilik selepas keluar makan tengah malam di sebuah kedai di Kampung Baru, Merbau Pulas, Kuala Ketil di sini.

Pegawai Penguatkuasa Agama Daerah Kulim, Anwar Sharifudin Mat Saad berkata, beliau bersama tiga pegawai dan bantuan pegawai masjid melakukan pemeriksaan dalam sebuah bilik di rumah kedai itu selepas menerima maklumat awam.

"Pasukan menemui wanita berusia 47 tahun dan lelaki berumur 42 tahun dalam bilik berkenaan yang mana, mereka gagal menunjukkan sebarang bukti mempunyai hubungan mahram atau suami isteri sehingga menimbulkan syak mereka bersekedudukan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Anwar Sharifuddin berkata, siasatan lanjut mendapati, pasangan itu masing-masing masih berstatus isteri dan suami orang dengan lelaki bekerja sebagai pemandu lori, manakala wanita itu bekerja di kedai makan.

Katanya, mereka mengaku berkenalan sejak tahun 2013 dan kedua-duanya menetap di daerah ini.

"Ketika disoal siasat, pasangan ini tidak banyak bercakap kerana bimbang perbuatan mereka diketahui pasangan masing-masing.

"Sebelum ini mereka memberi alasan kepada orang awam (yang ditemui di kedai makan) yang mereka sudah bernikah di Thailand. Akhirnya penipuan mereka terbongkar, hari ini," katanya yang memberitahu kes pasangan itu disiasat mengikut Seksyen 25 (a) (b) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kedah (EKJSNK) 2014.

Dalam pada itu Anwar Sharifuddin berkata, dua lagi tangkapan khalwat turut dilakukan di daerah ini babitkan janda (39 tahun) dan duda (45 tahun) yang ditahan di sebuah rumah di Kampung Selarong Panjang, di sini pada 3.30 pagi.

Katanya, sepasang lagi kekasih berusia 25 dan 29 tahun ditahan di Kampung Permatang Durian, pada 3.15 pagi kerana disyaki berkhalwat.

Tiada ulasan: