"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak tujuh tahun mangsa rogol, dera ditemukan di tepi jalan

Muhamad Lokman Khairi

am@hmetro.com.my

Manjung: Polis menahan dua lelaki dan seorang wanita disyaki merogol dan mendera kanak-kanak perempuan tujuh tahun.

Pemangku Ketua Polis Daerah Manjung, Deputi Superintendan Chong Boo Khim berkata, penahanan dilakukan selepas seorang lelaki menjumpai mangsa di tepi jalan seorang diri dan membawa mangsa ke balai polis di daerah berkenaan jam 11.50 pagi semalam.

Menurutnya, kanak-kanak perempuan berkenaan dijumpai dalam keadaan tidak terurus dan kusut masai.

"Mangsa seterusnya dihantar ke Hospital Manjung bagi tujuan rawatan.

"Hasil pemeriksaan pihak perubatan mendapati, mangsa dipercayai dirogol dan didera.

"Terdapat kesan kecederaan lama dan baru pada badan mangsa," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Boo Khim berkata, sepasukan pegawai polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Manjung menahan dua lelaki dan seorang wanita di perkarangan balai polis jam 9.30 semalam kerana disyaki terbabit dalam kes terbabit.

"Ketiga-tiga suspek yang berusia antara 26 hingga 40 tahun itu mempunyai rekod jenayah lampau.

"Mereka direman sehingga 23 April depan bagi siasatan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2021 dan Seksyen 14(a) Akta Kesalahan Seksual terhadap Kanak-Kanak 2017," katanya.

Tiada ulasan: