"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Idol Korea Moonbin ditemui mati bunuh diri

NASUHA RAHMAN


Penyanyi Idol Korea Moonbin dijumpai mati dirumahnya daerah Gangnam pada Rabu sekitar pukul 8.10 malam dan disyaki akibat dari bunuh diri.

Kematian Moonbin, 25, mula diketahui oleh pengurusnya yang datang ke sana dan kemudian melaporkan kejadian itu kepada pihak polis.

Menerusi laporan sisatan awal yang dikeluarkan, punca kematian adalah akibat dari bunuh diri namun pihak polis masih menjalankan siasatan lanjut.

Pihak pengurusan penyanyi itu dalam satu kenyataan menyifatkan kematian Moonbin sebagai satu kejadian mengejut.

“Kami juga turut berduka atas berita yang mengejutkan ini. Namun tidak dapat dibandingkan dengan kesedihan ahli keluarga yang kehilangan Moonbin.

“Kami juga memohon semua untuk menghormati keluarga dan tidak menyebarkan berita tidak benar tentang kematian ini.

“Pihak keluarga akan mengadakan majlis pengebumian secara tertutup,” jelas kenyataan tersebut.

Mendiang dibawa ke Hopital Asan di Songpa-gu, Seoul Korea dan dijadualkan acara pengebumian 8 pagi 22 April 2023.

Tiada ulasan: