"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Konflik rumah tangga, wanita maut disyaki dicekik suami

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang wanita ditemui mati dipercayai dicekik suami dalam kejadian di sebuah bilik sewa di Jalan Pantai, Kota Kinabalu, pagi tadi.

Sebelum itu, jiran pasangan terbabit menyedari berlaku pertengkaran di bilik berkenaan kira-kira 5 pagi dan suami mangsa kemudiannya mengetuk pintu dan meminta mereka keluar dari bangunan.

Mereka kemudiannya menghubungi polis pada 8 pagi sebelum mayat wanita itu ditemui, manakala suaminya berusia 30-an turut terbaring dengan kesan kelar dan luka.

Ketua Polis Kota Kinabalu Mohd Zaidi Abdullah, berkata siasatan awal mendapati mangsa tinggal bersama suaminya dalam bilik sewa berkenaan.

Katanya, mangsa dipercayai dibunuh oleh suaminya berikutan terdapat kesan lebam pada leher dipercayai dicekik, selain kesan luka pada dahi.

“Kita percaya kes ini lebih kepada konflik rumah tangga antara mangsa dan suaminya kerana sebelum kejadian, jiran mangsa terdengar pertengkaran antara kedua-dua mereka.

“Pasangan terbabit ditemui dalam keadaan terbaring dan jiran sedikit lewat menghubungi pihak polis,” katanya menurut Berita Harian.

Zaidi berkata, siasatan awal mendapati suami mangsa adalah pekerja restoran, manakala isterinya seorang suri rumah.

Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Queen Elizabeth I (HQE I) untuk bedah siasat dan polis masih melakukan siasatan lanjut terhadap motif kejadian.

“Kes disiasat mengikut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

Tiada ulasan: