"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak 5 tahun maut, polis jejak saksi langgar lari

FMT Reporters

PETALING JAYA: Polis sedang menjejak saksi kemalangan langgar lari yang mengakibatkan kematian kanak-kanak lelaki lima tahun, dalam kejadian di Jalan Putra Perdana, Uptown Puchong, dekat Sepang, semalam.

Ketua Polis Sepang Wan Kamarul Azran Wan Yusof, berkata dalam nahas berlaku kira-kira 2 pagi ketika bapa dan ibu serta mangsa ingin melintas jalan.

“Hasil siasatan awal mendapati kemalangan dipercayai berlaku ketika mangsa bersama ibu dan ayah serta seorang pejalan kaki dari Uptown Puchong ingin melintas jalan ke seberang untuk pergi tempat letak kenderaan.

“Ketika kejadian, mangsa dipercayai dipimpin oleh ayahnya untuk melintas jalan dan tiba-tiba datang motosikal dari arah Puchong menghala ke Taman Putra Perdana melanggar mangsa menyebabkannya tercampak di atas jalan.

“Penunggang motosikal melarikan diri selepas melanggar mangsa,” katanya menurut Harian Metro.

Katanya, mangsa dibawa ke Hospital Serdang untuk menerima rawatan di unit kecemasan dan disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan susulan kecederaan teruk di kepala.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

“Kerjasama daripada pengguna jalan raya yang menyaksikan kemalangan itu amat diperlukan untuk tampil membantu siasatan pihak polis.

“Sebarang maklumat boleh salurkan kepada Pegawai Penyiasat Trafik IPD Sepang, Inspektor Wellington di talian 019-4848432 atau balai polis berhampiran,” katanya.

Tiada ulasan: