"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pegawai Sivakumar bebas selepas tempoh reman tamat

Elill Easwaran

PETALING JAYA: Dua pegawai Menteri Sumber Manusia V Sivakumar dan seorang ahli perniagaan dibebaskan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selepas tempoh reman mereka tamat, hari ini.

Mereka ditahan SPRM pada minggu lalu dan perintah tahanan reman diperoleh hingga 17 Apr untuk siasatan berkait pengambilan pekerja asing.

Seorang pegawai Sivakumar mengesahkan perkara itu ketika dihubungi.

Semalam, Sivakumar dipanggil SPRM untuk memberi kenyataan. Seorang pegawai Sivakumar berkata, menteri itu berada di sana seketika untuk “formaliti tertentu”.

Pagi ini, beliau menafikan laporan Sinar Harian bahawa rumah dan pejabatnya digeledah SPRM.

Siasatan dilaporkan mengenai jutaan ringgit yang dibayar menerusi orang tengah sebagai balasan untuk jaminan mendapatkan kontrak kerajaan.

Tiada ulasan: