"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS akan umum kemasukan Annuar, Takiyuddin kata KJ minat sertai Bersatu

FMT Reporters

PETALING JAYA: Perikatan Nasional (PN) akan mengumumkan kemasukan Annuar Musa termasuk lebih 10 bekas pimpinan Umno dalam PAS, selain gabungan itu turut mempertimbangkan mereka untuk bertanding, menjelang PRN.

Timbalan Setiausaha Agung PN Takiyuddin Hassan, juga menyatakan bekas ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin pula “menunjukkan minat” menyertai Bersatu.

Katanya, pengumuman penerimaan keahlian tokoh politik berkenaan dalam PAS dijangka akan dibuat penghujung bulan ini.

“Saya mengesahkan borang permohonan beberapa tokoh besar itu telah siap, kita tunggu masa untuk membuat pengumuman sahaja. Insya-Allah akhir bulan ini.

“Saya boleh mengesahkan Tan Sri Annuar Musa sudah isi borang untuk menyertai PAS, dan kita akan buat pengumuman dalam waktu terdekat dan bersama rakan-rakan lain dalam Umno (bekas ahli),” katanya menurut Astro Awani.

Mengulas mengenai isu kalimah Allah, beliau yang juga ketua Whip Parlimen PN, berkata gabungan itu akan membawa usul berhubung isu itu pada persidangan Parlimen akan datang.

Katanya, isu melibatkan kalimah Allah sepatutnya dibawakan ke Mahkamah Syariah kerana isu tersebut bukan di bawah bidang kuasa Mahkamah Sivil.

Tiada ulasan: