"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kepala lelaki tersepit celah pintu kereta api

 
TANGKAP layar video menunjukkan seorang lelaki menahan kesakitan selepas kepalanya tersepit celah pintu kereta api di Yogyakarta. - AGENSI
KULON PROGO: Video yang menunjukkan kepala seorang lelaki tersepit pada pintu kereta api menjadi tular dalam media sosial negara ini.

Video tersebut yang dikongsi seorang pengguna Instagram menunjukkan seorang penumpang lelaki memakai baju putih menahan kesakitan kerana kepalanya tersepit celah pintu kereta api.

Kompas.com melaporkan, penumpang lain yang berada dalam kereta api itu cuba membantu lelaki berkenaan dengan menahan pintu supaya tidak tertutup sepenuhnya.

Dalam pada itu, Pengarah Hal Ehwal PT Kereta Api Indonesia (KAI), Daerah Operasi Yogyakarta, Franoto Wibowo mengesahkan insiden tersebut dan memohon maaf berhubung kejadian yang berlaku.

Katanya, insiden itu berlaku di Stesen Kereta Api Lapangan Terbang Antarabangsa Yogyakarta kelmarin pada pukul 11 pagi.

“Memang benar kepala seorang penumpang tersepit celah pintu ketika dia menaiki kereta api di lapangan terbang tersebut.

“Dengan bantuan penumpang lain dan anggota keselamatan, pintu dapat dibuka semula dan penumpang itu dapat diselamatkan.

“Penumpang itu memaklumkan dia dalam keadaan baik tanpa sebarang kecederaan dan enggan ke hospital kerana ingin meneruskan perjalanannya,” katanya.

Fratono memberitahu, insiden itu berlaku selepas penumpang berkenaan cuba membuka pintu secara paksa sebelum kereta api berhenti sepenuhnya.
-utusan 

Tiada ulasan: