"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Flat macam ‘reban ayam’, Sultan Johor beri amaran jangan jadikan isu politik

FMT Reporters

PETALING JAYA: Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar memberi amaran supaya tidak menjadikan teguran baginda terhadap flat kos rendah kotor di negeri itu sebagai isu politik.

Katanya, isu kekotoran di kawasan flat kos rendah itu adalah masalah lama yang gagal diselesaikan pentadbiran sebelum ini.

“Ini bukan perkara baharu. Kerajaan-kerajaan sebelum ini mengetahui mengenai keadaan flat kos rendah di Johor.

“Tetapi mereka tidak berbuat apa-apa. Sekarang, kerajaan perpaduan yang baharu terpaksa menguruskan masalah-masalah sampah ini,” titah baginda dalam kenyataan dimuat naik di Facebook rasminya.

Baginda juga menyifatkan kerajaan sebelum ini tidak mengambil peduli isu flat kotor, sehingga menyebabkan kerajaan perpaduan pula menanggung permasalahan itu.

Sultan Ibrahim bertitah, baginda juga menyatakan rasa tidak puas hati dilaksanakan syarikat bertanggungjawab dalam menguruskan kerja pembersihan dan pungutan sampah di kawasan flat.

Baginda turut menyatakan penghargaan kepada komitmen Menteri Pembangunan Kerajaan Tempatan Nga Kor Ming yang datang menghadap kelmarin, bagi menyelesaikan masalah berbangkit.

Pada Isnin, Sultan Ibrahim menzahirkan perasaan kecewa terhadap keadaan bangunan, penyelenggaraan serta tahap kebersihan flat kos rendah di negeri itu.

Baginda bertitah, kebanyakan flat kos rendah di Johor berada dalam keadaan daif serta dipenuhi pelbagai sampah sarap seolah-olah rakyat hidup dalam “reban ayam”.

Tiada ulasan: