"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

7 polis termasuk seorang pegawai ditahan disyaki terlibat judi ekor haram

SAFINA RAMLI

GEORGE TOWN: Seorang pegawai dan enam anggota polis sebuah balai polis di kawasan Timur Laut di sini ditahan kerana disyaki terlibat dengan aktiviti judi ekor haram.

Selain mereka, lima orang awam turut ditahan kerana dipercayai terlibat dengan aktiviti berkenaan.

Kesemua mereka ditahan dalam operasi yang dijalankan Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman pada semalam dan kelmarin.

Difahamkan, ketika ditahan kesemua mereka sedang bermain judi ekor haram dan polis turut merampas peralatan yang dipercayai digunakan untuk aktiviti tersebut.

Antara barangan yang dirampas termasuk telefon bimbit, wang tunai, komputer riba, mesin mengira wang kertas, buah mahjong, dadu dan sebagainya.

Sementara itu, Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Khaw Kok Chin mengesahkan penahanan anggota dan pegawai polis berkenaan, namun enggan mengulas lanjut memandangkan kes tersebut masih dalam siasatan.

”Saya sahkan, namun tidak dapat ulas lanjut kerana masih dalam siasatan polis,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pulau Pinang di sini hari ini. – UTUSAN

Tiada ulasan: