"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno K'tan: 'Debek' benar Annuar kalau anak sendiri tak ikut masuk PAS

Malaysiakini

Bekas setiausaha agung Umno Annuar Musa disindir susulan langkah politik terbarunya memohon untuk menyertai PAS.

Ketua Penerangan Umno Kelantan Zawawi Othman berkata Annuar perlu mengajak anaknya yang juga Ketua Pemuda Umno Ketereh Afiq Amani terlebih dahulu menyertai PAS sebelum berkempen supaya orang lain mengikut langkah politik terbarunya itu.

"Orang luar akan melihat, kalau anak kandung beliau sendiri pun tidak meyakini tindakan ini, apatah lagi orang lain.

"Bak kata orang Kelantan,'debek' (lemah) benar kalau anak sendiri pun tak ikut dengan perjuangan ayahnya.

"Ini prasyarat penting untuk membuktikan keihklasannya.

“Mungkin juga Annuar ingin masuk untuk mencari tapak sebagai calon DUN dalam pilihan raya negeri nanti,” katanya.

Zawawi juga berkata Annuar tidak perlu menyebut jumlah bekas ahli Umno yang mungkin menyertai PAS, menyebutnya sebagai satu bentuk "propaganda".

Awal hari ini, bekas Annuar mengesahkan dia telah mengemukakan permohonan untuk menyertai PAS.

Dia berkata borang keahlian menyertai parti itu telah dihantar beberapa bulan lalu dan masih belum diluluskan PAS.

Ini selepas dilaporkan PN dijangka mengumumkan kemasukan Annuar dan lebih sepuluih bekas pemimpin Umno menyertai parti itu.

Sementara itu, Zawawi turut memberi amaran kepada PAS supaya berfikir dengan teliti sebelum menerima permohonan bekas ahli parlimen Ketereh itu.

"Umno telah masak dengan ragam dan perangai beliau ini. Silap hari bulan PAS pula akan terjerat dengan 'mind games' beliau," katanya.

Tiada ulasan: