"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nenek teruja kahwin diri sendiri

Agensi
Dorothy ‘Dottie’ Fideli. FOTO Agensi
Dorothy ‘Dottie’ Fideli. FOTO Agensi
Washington: Usia bukan penghalang untuk wanita berusia 77 tahun di Amerika Syarikat (AS) mengecap bahagia dengan berkahwin lagi walaupun dengan dirinya sendiri.

Mirror UK melaporkan, Dorothy 'Dottie' Fideli memakai gaun pengantin putih dengan veil atau kain layah ketika melangsungkan perkahwinan impiannya.

Ibu kepada tiga anak itu sebelum ini berkahwin dalam satu majlis ringkas pada 1965.

Dia dan suaminya berpisah sembilan tahun kemudian dan menurut Dorothy dia kini bersama dirinya selama 40 tahun.

Dorothy yang tinggal di komuniti persaraan O'Bannon Terrace di Goshen, Ohio dapat idea untuk berkahwin dengan dirinya daripada seorang rakan yang pernah menganjurkan majlis serupa dalam rancangan bual bicara televisyen.

"Saya sudah melakukan segala-galanya. Mengapa tidak? Saya akan berkahwin dengan diri saya sendiri," katanya.

Anak perempuan Dottie, Donna Pennington fikir ia adalah idea yang bagus malah membantu menguruskan semua termasuk masakan dan menghiasi bilik komuniti di rumah persaraan ibunya menjelang hari bahagia itu

Tetamu yang hadir dihidangkan dengan potongan kek putih bercorak bunga ros merah, ditambah dengan biskut berbentuk hati dan sandwic jari berbentuk loceng perkahwinan.

Walaupun gugup, dia mengakui teruja dapat 'berkahwin' lagi

Dalam temu bual berasingan dengan KCEN, Dorothy berkata, dia tidak pernah terfikir akan kelihatan secantik itu.

"Ia menyentuh emosi kerana sesuatu yang saya inginkan selama ini," katanya.
-hmetro 

Tiada ulasan: