"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kaum Cina beri ‘signal’ luar biasa – Shamsul

Blog Ibn75.wordpress.com
JOHOR BAHRU – Kesungguhan masyarakat Tionghua yang mahukan perubahan dapat dibuktikan dalam satu majlis anjuran DAP baru-baru ini.

Menurut, Shamsul Bakri, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ), kehadirannya di program itu nyata membuahkan respon yang mengagumkan seolah pembubaran parlimen diharap diadakan dengan kadar waktu yang segera.

“Ana ceramah mewakili DPPNJ di makan malam DAP di Rest Pekin Sutera Mall skudai. Sokongan masyarakat Cina tak boleh disangkal lagi oleh Umno BN. Moga hidayah Islam akan menyusul pula selepas kemenangan insyaAllah.

“Intipati ucapan dengan mengajak mereka ubah, tolak kezaliman, rasuah dan jelaskan sedikit manifesto PR dan PAS.

“Disamping itu, penerangan agenda rakyat turut diberikan seperti Negera Berkebajikan, kebaikan mereka kenal Islam antara agama.

“Di akhir ucapan, ana laung slogan “are you ready for Pakatan Rakyat” 3 kali, mereka jawab dengan kuat, YES!. Lepas itu ana kata “are you ready for BN?” Mereka jawab dengan kuat No!

“Ini gambaran dan signal jelas bahawa orang Cina benar-benar akan buat perubahan dengan ubah kerajaan, ana kata. Tahun ini tahun Ular bagi masyarakat Cina. Ana bagitahu mereka, kita akan pastikan Ular ini akan telan UMNO BN (kezaliman) pada Pilihan raya Umum kali ini, insya Allah! Alhamdulillah respon hadirin sangat luar biasa!,” katanya ketika ibn bacoks menghubunginya semalam.

Tiada ulasan: