"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Yang DiTakuti Najib Razak

NyorPandan
Kenapa Najib Razak begitu takut nak bubarkan parlimen. Adakah Najib takut UMNO/BN akan kalah? Jawapannya Najib yakin BN akan menang.

Malah dari kajiselidik penulis terutama di kampung-kampung, sejak pemberian BR1M, sokongan pada BN mula melonjak. Justeru itu penulis sendiri yang dulunya yakin 80 peratus Pakatan Rakyat akan menang, kini turun 50-50.

Cuma yang penulis yakin UMNO/BN tak akan menang majoriti 2/3. Inilah yang ditakuti sangat oleh Najib Razak. Jika ini berlaku sudah tentu bertubi-tubi desakan dari ahli UMNO supaya Najib melepaskan jawatan sebagai presiden UMNO dan sekaligus sebagai perdana menteri. Maka akan terciptalah dalam sejarah Najib adalah Perdana Menteri Malaysia yang paling singkat. Maka sebab itulah Najib sekarang tidur tak lena dan melewat-lewatkan tarikh pembuburan parlimen.

Tiada ulasan: