"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Padan Muka Kamu sekarang, Kata MB Perak

Dukunpasir

Siapa pernah lupa dan tidak mungkin akan lupa pada WAJAH DAN RUPA YB YB yang BERPALING ARAH yang menyebabkan Pakatan Rakyat TERSUNGKUR di Perak, yang juga menyebabkan PERLANGGARAN UNDANG UNDANG Itulah mereka mereka yang telah mencetuskan HURUHARA DI PERAK ....Hee Yit Fong dari DAP, Osman Jailu dan Jamaludin Mohd Radhi dari PKR ....KINI misi dan matlamat mereka telah selesai di PERAK .....

Adakah BN AKAN MENCALONKAN MEREKA BERTIGA sebagai membalas jasa menjatuhkan kerajaan PERAK dari Pakatan Rakyat?? Melalui sumber dalaman.....Hee Yit Fong BEGITU TERUJA UNTUK DICALONKAN SEMULA BAGI MEWAKILI BN .....Adakah diterima??
INI JAWAPAN MB Perak ----Senarai calon BN Perak pada PRU13 telah dimuktamad!!

Penulis yakin dan percaya NAMA NAMA MEREKA TIDAK AKAN DICALONKAN .....melalui kenyataan ini.....

"Kami juga menghormati ada calon yang telah menjadi wakil rakyat dan berkhidmat dengan baik dan mereka boleh dikekalkan," katanya kepada pemberita pada majlis minum pagi bersama ketua biro organisasi media di Perak di Ipoh hari ini.

Zambry berkata calon yang disenaraikan ialah calon tempatan dan telah melalui proses tapisan yang merangkumi pelbagai aspek.

"Mungkin ada dalam kalangan mereka dikekalkan dan ada yang digugurkan bukan sahaja disebabkan faktor tapisan tetapi juga termasuk faktor populariti," katanya.

Beliau menjelaskan calon yang akan bertanding di kawasan dewan undangan negeri (DUN) tidak perlu popular di peringkat negeri atau nasional sebaliknya mereka perlu popular dan disenangi di kawasan DUN yang akan ditandingi.

Mengenai kemungkinan terdapat pihak yang tidak berpuashati apabila tidak dicalonkan, Zambry berkata: "Ini manusia, biasalah... adakalanya dia rasa masih perlu (jadi calon) tapi parti berpandangan perlu ada pertukaran. Kami adakan perbincangan dengan baik maka dengan ini ia dapat diselesaikan".

Katanya semua pihak yang terlibat telah dijelaskan bahawa apa yang paling penting ketika ini ialah untuk memastikan kemenangan BN.

Ditanya mengenai kemungkinan berlakunya perpecahan dalam parti berikutan calon tertentu tidak terpilih untuk bertanding, Zambry tidak menolak kemungkinan perkara itu boleh berlaku.

"Saya mahu bercakap secara praktikal. Saya tidak mahu menyatakan bahawa tidak ada orang sokong sana, orang sokong sini. Apa yang penting ialah tanggungjawab kita menyelesaikan perkara ini.

KEPUTUSAN SUDAH DIMUKTAMATKAN.....bila disebut TAMAT.....maka tamatlah tempoh mereka bersama BN......

1 ulasan:

Yong berkata...

Kalau dicalonkan kalah. Buat aper Zambery nak ambik risiko itu?