"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas ratu cantik disyaki mabuk rempuh SJR, tumbuk polis

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang bekas ratu cantik ditahan kerana menumbuk anggota polis selepas merempuh sekatan jalan raya (SJR) di Lebuhraya Persekutuan awal pagi tadi.

Wanita berusia 28 tahun yang dipercayai mabuk itu, ditahan ketika dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala Petaling Jaya bersama rakannya kira-kira 3 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Mohamad Fakhruddin Abdul Hamid berkata, setibanya di SJR Lebuhraya Persekutuan, wanita terbabit tidak memberhentikan kenderaan, sebaliknya terus merempuh sekatan.

Katanya, anggota kereta peronda polis segera mengejar dan menahan kenderaan suspek, tetapi wanita itu menumbuk anggota polis yang cuba menahannya.

“Turut cedera adalah rakannya akibat dipukul suspek yang dipercayai mabuk. Wanita berkenaan berjaya ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya untuk tindakan lanjut,” katanya dipetik Harian Metro.

Beliau berkata, suspek itu direman dua hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 26 (2) Akta Polis, Seksyen 353 Kanun Keseksaan serta Seksyen 22 (b) Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988.

Tiada ulasan: