"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid Hamidi: Umno parti cakap serupa bikin, tidak perlu ‘spin’ itu ini

MALAYSIA DATELINE

Presiden Umno Datuk Ahmad Zahid Hamidi menegaskan Umno merupakan parti yang cakap serupa bikin dan akan buat apa sahaja demi kepentingan rakyat dan negara.

“Apa yang Umno kata Umno akan buat,” katanya melalui posting di Facebook hari ini.

Beliau membidas pasukan siber lawannya agar berhenti daripada cuba mengelirukan rakyat dan tidak perlu memutar belit mengenai tindakan Umno.

Beliau berkata demikian susulan tindakan Umno yang menarik balik sokongan terhadap Mahiaddin Md Yassin berdasarkan keputusan mesyuarat MKT Umno baru-baru ini.

Zahid turut menyenaraikan kronologi bagaimana kerajaan Perikatan Nasional yang seolah-olah tidak menghiraukan titah YDPA untuk membuka sidang Parlimen dengan segera menyebabkan Umno membuat keputusan mengejutkan itu.

“Pada 16 Jun 2021 Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Pemerintah menitahkan supaya Parlimen bersidang secepat mungkin.

“Pada 15 Jun 2021 Perdana Menteri memaklumkan Sidang Parlimen hanya boleh diadakan pada September atau Oktober.

“Pada 21 Jun 2021 Umno mendesak supaya Parlimen diadakan lebih awal. Titah secepat mungkin bermaksud segera. Umno beri tempoh 14 hari.

“Jika gagal dipenuhi maka Mesyuarat Khas MKT Umno akan diadakan bagi memuktamadkan tindakan selanjutnya.

“Pada 29 Jun 2021 Yang di-Pertuan Agong sekali lagi bertitah supaya sidang Parlimen diadakan secepat mungkin.

“Pada 5 Julai 2021 Pejabat Perdana Menteri memaklumkan Mesyuarat Khas Parlimen hanya akan diadakan bermula 26 Julai.

“Tempoh itu melebihi 14 hari ditetapkan Umno dan dilihat masih tidak menepati titah Yang di-Pertuan Agong serta Raja-Raja Melayu.

Pada 7 Julai 2021 Mesyuarat Khas MKT Umno diadakan untuk menetapkan tindakan selanjutnya dan tindakan selanjutnya diambil berdasarkan tujuh pertimbangan utama,” katanya.

Tiada ulasan: