"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Berani mati, lelaki sengaja baring atas jalan minta dilanggar

SITI NUR ZAWANI MISCON

Seorang lelaki menunjukkan aksi berani mati apabila dilihat sengaja berbaring di tengah-tengah jalan raya dan meminta orang awam melanggarnya.

Dalam satu rakaman papan pemuka (dashcam) yang tular, seorang lelaki berbaju putih dilihat menghampiri jalan raya sebelum berbaring selepas sebuah kenderaan cuba melalui kawasan tersebut.

Turut kedengaran pemandu meminta lelaki tersebut untuk bangun dan tidak menghalang laluannya.

“Jangan pura-puralah,” kata pemandu yang kemudian dibalas oleh lelaki tersebut supaya pemandu teruskan jalan.

Kejadian difahamkan berlaku di Blok 4 Pangsapuri Desa Mentari, Petaling Jaya, dan rakaman kejadian dimuat naik oleh pemilik akaun tersebut sekitar pukul 1 pagi.

Melihat tingkah lelaki tersebut yang terus berdegil, pemilik dashcam kemudiannya mengundurkan kereta.

Lelaki tersebut bagaimanapun terus bangun dan beredar dari tempat berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakrudin Abdul Hamid meminta agar pemilik dashcam atau pemandu kereta dan saksi kejadian tampil membuat laporan di balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan: