"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PH sah tidak bubar DUN di 3 negeri

Malaysiakini

Pakatan Harapan (PH) sah tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri yang ditadbir gabungan itu, kata pengerusinya, Anwar Ibrahim.

Bercakap kepada pemberita hari ini, Anwar berkata keputusan untuk tidak membubarkan DUN Pulau Pinang, Selangor dan Negeri Sembilan dicapai dalam mesyuarat majlis presiden PH hari ini.

Anwar berkata, pendirian awal untuk tidak membubarkan DUN yang dibuat PKR dan Amanah kini telah dipersetujui oleh DAP.

"DAP mengambil masa menjelaskan pendirian mereka tapi akhirnya setiausaha agung DAP memutuskan bahawa kita PH dan tiga negeri PH akan bersama membuat keputusan menangguhkan pilihan raya negeri supaya tumpuan dibuat menangani permasalahan banjir," kata Anwar.

Tiada ulasan: