"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Jho Low makan tengah hari bersama pegawai Ambank, TIA’

Malaysiakini

Seorang saksi hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur bahawa ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low menghadiri perjumpaan makan tengah hari di sebuah hotel lima bintang bersama beberapa pegawai bank dan wakil Terengganu Investment Authority (TIA), 13 tahun lalu.

Bekas Pengarah Urusan AmInvestment Bank Berhad Kok Tuck Cheong, 67, berkata beliau diperkenalkan kepada Jho Low oleh Pengarah Perhubungan Perbankan AmBank Chan Wan Seong semasa perjumpaan makan tengah hari itu yang diadakan di Hotel Mandarin Oriental di Kuala Lumpur pada 2009.

“Terdapat kira-kira lima atau tujuh individu. Tiada pengenalan secara rasmi,” katanya sambil menambah Jho Low tidak banyak bercakap.

Saksi pendakwaan ke-40 itu berkata demikian semasa pemeriksaan balas oleh peguam utama Datuk Seri Najib Razak, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pada perbicaraan kes rasuah dan pengubahan wang haram bekas perdana menteri itu membabitkan RM2.3 bilion milik 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Muhammad Shafee bertanya sama ada hanya pegawai bank yang hadir, Kok berkata beberapa wakil TIA turut hadir. TIA kemudian dinamakan semula sebagai 1MDB.

- Bernama

Tiada ulasan: