"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengumuman penting: 'Banjir akan ditunda'? untuk beri laluan kepada PRU25

Banjirlah yang kena tunda, PRU ‘on’ – Orang ramai perli perutusan ‘last’ Ismail Sabri

FAZLI RADZI

Bukan Pilihan Raya Umum (PRU) yang kena tunda tetapi banjir. Itu antara sindiran orang ramai yang membanjiri media sosial susulan perutusan ‘last’ bukannya khas Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob petang tadi.

Rata-rata rakyat mengecam keputusan pembubaran Parlimen yang berkuat kuasa hari ini serentak menyeru agar pengundi menghumban Barisan Nasional (BN) pada PRU-15.

“Jangan lupa siapa yang buat Langkah Sheraton semasa Covid-19. Siapa buat PRN (Pilihan Raya Negeri) Sabah semasa pandemik dan kini kita berhadapan dengan musim banjir.

“Humban mereka yang membuat keputusan yang salah, buat rakyat sengsara,” kata seorang warganet.

Tidak kurang juga yang berpendapat musim tengkujuh sengaja dipilih bagi memberi kemenangan kepada pihak BN.

“Dia tahu ramai tak akan keluar untuk undi sebab banjir. Sekaligus BN akan menang PRU 15,” kata Prashan Gunaseharan.

Malah, ada yang menyeru agar PRU15 inilah masanya untuk rakyat termasuk pengundi muda seawal 18 tahun bangkit menolak parti dengan pemimpinnya yang ramai terbukti rasuah sehingga wujud istilah ‘kluster mahkamah’.

Dalam masa sama, netizen turut mendoakan agar pemimpin zalim yang tergamak melihat rakyat dihimpit kesusahan terpaksa keluar mengundi semasa tempoh banjir supaya segera dilaknat.

“Inilah masanya kita humban pemimpin PNgkhianat, penyamun, gila kuasa dan gagal pada PRU nanti.

“Allahuakbar! Ada rakyat sedang ditimpa bencana banjir. Terang-terang berjuang bukan untuk rakyat. Hasbunallah wani’mal wakil…

“Semoga Allah SWT melaknati mereka yang memperjudikan nasib rakyat ketika musibah bakal melanda semata-mata kegilaan kuasa mereka,” selar netizen lagi.

Tiada ulasan: