"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahyuddin: Tindakan Ismail menyalahkan saya dan menteri PN tidak bertanggungjawab

FMT Reporters

PETALING JAYA: Muhyiddin Yassin berkata adalah “tidak bertanggungjawab” untuk perdana menteri menyalahkan beliau dan menteri dari Perikatan Nasional (PN) kerana mengakibatkan kerajaan tidak dapat dipertahankan dan memaksa Ismail Sabri Yaakob membubarkan Parlimen.

Muhyiddin berkata Ismail menuding jari itu kepada PN kerana Barisan Nasional (BN) dan Umno sedang menghadapi serangan teruk daripada orang ramai kerana pilihan raya umum akan diadakan ketika musim banjir.

“Tetapi mereka tidak boleh menyalahkan sesiapa. Mereka sendiri perlu bertanggungjawab,” katanya kepada pemberita di Sabah.

Presiden Bersatu itu bagaimanapun berkata beliau tidak mahu memanjangkan pertikaian kerana Yang di-Pertuan Agong sudah memperkenan pembubaran parlimen.

Awal hari ini, Ismail memetik surat 12 menteri daripada PN kepada Yang di-Pertuan Agong yang menyatakan pendirian mereka membantah pilihan raya umum ke-15 (PRU15) diadakan tahun ini, dan pengisytiharan Muhyiddin bahawa BN adalah musuh PN pada pilihan raya.

Pengisytiharan Muhyiddin, kata Ismail telah memecahbelahkan kerajaan, kerana PN adalah sebahagian daripada pentadbirannya.

Tiada ulasan: