"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mufti terkesima dengan ucapan ‘menang PRU untuk elak kes rasuah’

Malaysiakini

Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata dia terkesima mendengar ucapan “orang politik” berkaitan keperluan menang pilihan raya bagi mengelakkan pertuduhan rasuah.

"Terkesima mendengar, bagaimana secara terang orang politik boleh mengaku tujuan untuk menang PRU adalah bagi mengelakkan kes rasuah mereka dibicarakan di mahkamah.

“Jika itu berlaku, negara ini akan jadi syurga rasuah,"ciapnya di Twitter.

Tokoh agama yang sering menyentuh isu politik tanah air itu bagaimanapun tidak menyatakan secara khusus dia merujuk kepada siapa.

Bagaimanapun, ia dibuat ketika Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi terpalit kontroversi susulan ucapannya dalam perhimpunan agung tahun MIC pada Isnin lalu.

Ucapan Ahmad Zahid baru-baru ini mengundang perhatian ramai setelah dia menyebut satu persatu kepimpinan BN yang mungkin menghadapi perbicaraan jenayah sekiranya parti itu tewas lagi.

Namun, Ahmad Zahid yang juga pengerusi BN hari ini menyalahkan musuh politik gabungan itu sebagai punca ucapannya "diputar belit" untuk mengelirukan orang ramai.

Kata Ahmad Zahid, ucapannya itu sebenarnya merujuk kepada pendakwaan politik dan pendakwaan terpilih di mahkamah.

Tiada ulasan: