"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aiman Athirah kekal terajui Wanita Amanah

Nora Mahpar

KLANG: Aiman Athirah Sabu mengekalkan jawatan ketua Wanita Amanah bagi sesi 2023-2026 pada pemilihan sayap parti itu.

Timbalan menteri pembangunan dan kerajaan tempatan itu memimpin Wanita Amanah bagi penggal kedua, selepas peroleh sokongan majoriti dalam perbincangan sesama 27 ahli jawatankuasa pimpinan Wanita yang terpilih.

Adun Taman Templer Anfaal Saari pula dipilih sebagai timbalan ketua Wanita menggantikan Nor Hayati Bachok.

Turut dipilih tiga naib ketua Wanita iaitu Hafidzah Mustakim; Salmee Said, dan Kamaliah Noordin.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Amanah Dr Zulqarnain Lukman selepas 498 perwakilan menjalankan tanggungjawab memilih 27 daripada 56 calon ahli jawatankuasa pimpinan Wanita.

Berdasarkan perlembagaan parti, 27 calon yang mendapat undian tertinggi akan berbincang secara konsensus memilih lima jawatan tertinggi sayap.

Proses undian secara dalam talian itu turut menyaksikan Zarina Dzulkupli dipilih sebagai speaker Wanita Amanah dan Rosmayana Abu Rahim sebagai timbalannya, manakala Norlia Salleh dan dan Suriati Sukardi sebagai juruaudit.

Aiman dalam ucapan penangguhannya menuntut komitmen daripada barisan kepimpinan baharu.

“Harap barisan kepimpinan yang baharu boleh cepat adaptasi diri kerana tugas dan tanggungjawab di peringkat nasional amat berat, perlu betul-betul menjiwai.

“Bukan hanya mahu isi tempat kosong tapi bila mesyuarat tak hadir, pengalaman saya empat tahun lalu ini merumitkan keadaan,” katanya.

Tiada ulasan: