"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bangunan runtuh di Seremban, lima cedera bangunan runtuh

NOR AINNA HAMZAH
bangunan runtuh
SEREMBAN: Lima individu warga tempatan yang merupakan pekerja pemasangan solar panel cedera dalam kejadian runtuhan bumbung bangunan di Pusat Komersial Oakland, di sini, tengah hari tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.05 tengah hari itu, sepasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seremban 2 bergegas ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan kecemasan.

Menurut Komander Operasi, Pegawai Bomba Kanan (PBK) I Harziz Hashim, kejadian tersebut melibatkan runtuhan bumbung bangunan berukuran 20×100 kaki persegi di premis yang dalam proses pemasangan sistem solar.

“Lima mangsa yang kesemuanya warganegara Malaysia dilapor cedera dan telah dihantar ke hospital sebelum ketibaan bomba,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Harziz berkata, pihaknya telah melakukan pemantauan bagi memastikan kawasan berkenaan selamat dan kes itu diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.-UTUSAN.

Tiada ulasan: