"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes kehilangan Bella: Cebisan kain hampir sama dengan pakaian Bella pada hari kehilangan - Kakak

Alias Abd Rani
am@hmetro.com.my
Ibu Bella, Noraini Salleh, 55, (kanan) dan Norhisham (kiri) yang tiba di lokasi penemuan rangka di Kampung Batu 7, Tongkang Pecah, petang semalam. FOTO Alias Abd Rani
Ibu Bella, Noraini Salleh, 55, (kanan) dan Norhisham (kiri) yang tiba di lokasi penemuan rangka di Kampung Batu 7, Tongkang Pecah, petang semalam. FOTO Alias Abd Rani
Batu Pahat: Cebisan kain yang ditemui pada rangka tidak sempurna di Kampung Batu 7, Tongkang Pecah, di sini, kemungkinan besar pakaian dipakai Mira Sharmila Samsusah, 32, atau Bella yang hilang pada 14 Disember lalu.

Kakaknya, Norhisham, 36, berkata, adiknya itu keluar rumah pada jam 11.40 malam hanya memakai baju kelawar biru gelap sambil ditemani teman lelakinya.

"Kalau lihat pada cebisan kain pada rangka, ia hampir sama dengan pakaian dipakai Bella pada malam kehilangannya.

"Namun, saya tidak boleh menghurai lebih lanjut kerana kes ini masih dalam siasatan dan menunggu keputusan ujian DNA.

"Apa-apapun, kami berharap rangka itu bukan kepunyaan Bella. Saya tidak boleh terima kerana tidak dapat membayangkan keseksaan yang ditanggung sepanjang tempoh kehilangannya," katanya ketika ditemui.

Semalam, polis menemui rangka bersama cebisan pakaian yang lusuh dalam rumah sewa terbiar pada jam 2 petang.

Penemuan itu susulan suspek utama dipercayai teman lelaki Bella ditahan sebelum ditunjukkan lokasi itu.

Rangka itu belum disahkan milik siapa namun ada kemungkinan besar ia milik Bella berdasarkan maklumat suspek yang ke lokasi.

Ibu tunggal kepada dua anak berusia dua dan empat tahun itu dilaporkan menaiki sebuah kereta selepas keluarganya meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dari rumah jirannya di Taman Soga, di sini.

Tiada ulasan: