"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular ragut rantai emas dicekup, dua lelaki dicekup

AZMI NORDIN
Tangkap layar video tular kejadian ragut di Jalan Intan, Batu 3 Shah Alam, Sabtu lalu.
SUBANG JAYA – Dua lelaki ditahan selepas dipercayai meragut rantai emas milik seorang wanita di hadapan sebuah rumah di Jalan Intan, Batu 3 Shah Alam, Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Wan Azlan Wan Mamat berkata, ibu pengadu mendakwa telah didatangi oleh empat orang suspek yang menaiki dua buah motosikal pada pukul 6.30 pagi.

Katanya, suspek bertindak meragut rantai leher emas ibu pengadu bernilai RM3,000.

“Pengadu bersama orang awam bertindak mengejar suspek dengan menaiki motosikal.

“Seorang suspek warga tempatan berusia 33 tahun berjaya ditahan di Lebuh Raya Persekutuan susur masuk ke Jalan Utara, Petaling Jaya bersama rampasan seutas rantai leher milik ibu pengadu,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jelasnya, semakan mendapati suspek mempunyai 25 rekod jenayah, lima rekod dadah dan empat rekod dikehendaki.

Tambah Wan Azlan, saringan ujian air kencing mendapati positif methamphetamine dan suspek direman selama tujuh hari sehingga Sabtu ini.

“Hasil siasatan lanjut membawa kepada tangkapan seorang lagi suspek berusia 30 tahun, semalam.

“Semakan mendapati suspek mempunyai empat rekod jenayah, enam rekod dadah dan dua rekod dikehendaki,” ujarnya.

Wan Azlan berkata, suspek telah dibenarkan reman selama lima hari sehingga Selasa bagi membantu siasatan.

“Polis kini giat mengesan dua lagi suspek bebas dan kes disiasat di bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan,” katanya.-KOSMO! ONLINE.

Tiada ulasan: