"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

4 lelaki bersenjata api rompak kedai emas

FMT Reporters
Tangkap layar video tular menunjukkan lelaki bertopeng menggunakan tukul besi untuk memecahkan tempat simpanan emas dalam satu kejadian rompakan di Plaza Metro Kajang pada petang tadi.
PETALING JAYA: Empat lelaki bertopeng dan bersenjata api bertindak melepaskan satu das tembakan ketika merompak sebuah kedai emas di Plaza Metro Kajang, petang tadi.

Timbalan Ketua Polis Kajang, Mohammad Nasir Drahman, berkata dalam kejadian kira-kira 3.17 petang tadi suspek yang memakai baju seperti pengawal keselamatan dan bersarung tangan gelap masuk ke premis di tingkat satu bangunan tersebut.

“(Suspek) terus memecahkan cermin kaca tempat simpanan emas menggunakan tukul besi sambil mengambil barang kemas.

“Suspek dipercayai membawa dua pucuk pistol dan selaras senapang serta melepaskan satu das tembakan ke arah dinding premis, sebelum melarikan diri melalui tempat letak kenderaan di bawah bangunan,” katanya dalam kenyataan.

Menurutnya, pihak polis masih menjalankan siasatan termasuk meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di dalam bangunan tersebut dan beberapa orang saksi kejadian bagi membantu siasatan.

Tambahnya, jumlah kerugian masih dalam siasatan dan belum dapat disahkan.

Katanya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 3 Akta Senjata Api 1971 (Penalti Lebih Berat) yang mana jika disabitkan kesalahan boleh dihukum mati walaupun tidak melibatkan kecederaan mahupun kematian.

Terdahulu, video rompakan tersebut turut tular di media sosial yang menunjukan beberapa lelaki bertopeng memecahkan kaca tempat pameran barangan kemas.

Tiada ulasan: