"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Gadis mati tersepit di sisi keluarga

Paya Linda Yahya
am@hmetro.com.my
Keadaan kenderaan yang terlibat kemalangan di KM 17 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, di sini, pagi tadi. FOTO Ihsan Bomba
Keadaan kenderaan yang terlibat kemalangan di KM 17 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, di sini, pagi tadi. FOTO Ihsan Bomba
Gua Musang: Seorang remaja perempuan maut sejurus pacuan empat roda dipandu abangnya terbabas sebelum merempuh tiang elektrik dan terbalik di Kilometer (KM) 17 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi tadi, mangsa, Huda Wafiah Eswady, 14, maut di lokasi kejadian manakala emaknya cedera parah dan menerima rawatan di Hospital Gua Musang.

Bagaimanapun abang mangsa yang memandu kenderaan, ayah dan seorang kakaknya hanya mengalami kecederaan ringan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Gua Musang, Penolong Kanan Penguasa Bomba, Nor Azizi Che Noh berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kemalangan itu kira-kira jam 7.17 pagi.

"Setibanya di lokasi kejadian, kami mendapati kenderaan pacuan empat roda model Toyota Hilux terbabas dan melanggar tiang elektrik.

"Terdapat seorang remaja perempuan tersepit dalam kenderaan. Seorang lagi penumpang belakang mengalami cedera parah dan tiga lagi cedera ringan.

"Mangsa yang mengalami kecederaan parah dan cedera ringan dihantar ke hospital Gua Musang menggunakan aambulans Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Beliau berkata, mangsa yang tersepit berjaya dikeluarkan anggota bomba sebelum disahkan meninggal dunia oleh pihak KKM yang hadir di lokasi.

"Mayat mangsa diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut, Operasi bomba tamat pada jam 8.20 pagi," katanya.

Tiada ulasan: