"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bangkai ular kecil ditemui dalam kari di kolej

KOSMO!
BANGKAI ular kecil ditemui dalam masakan kari di sebuah kolej di Bihar. - Foto News24
NEW DELHI – Seekor bangkai ular kecil ditemui dalam masakan kari untuk pelajar sebuah kolej kejuruteraan di negeri Bihar, India, lapor laman berita The Indian Express semalam.

Ia mengakibatkan sekurang-kurangnya 10 kes keracunan makanan di pusat pengajian tinggi itu. 

Gambar yang memaparkan bangkai ular kecil di dalam kari itu menjadi tular di media sosial. 

Seorang pengguna, Rishi Singh menulis di platform media sosial yang berbunyi: “Seekor ular mati ditemui dalam makanan di kolej kejuruteraan Bihar. Sejurus selepas makan makanan tersebut, pelajar mengalami muntah dan loya. Walaupun selepas lawatan pihak berkuasa tempatan dilakukan, tiada tindakan sewajarnya yang diambil.”

Pelajar kolej itu menyatakan bahawa banyak kejadian serangga ditemui dalam makanan tetapi ia diabaikan oleh pentadbiran kolej. – AGENSI

Tiada ulasan: