"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Papagomo meninggalkan kenyataan berbaur fitnah dan menghina Perdana Menteri di siaran langsung Vladimir Putin

Tergamak Papagomo memfitnah di siaran langsung Vladimir Putin

Harapandaily

Tergamak Papagomo meninggalkan kenyataan berbaur fitnah dan menghina Perdana Menteri semasa siaran langsung YouTube Presiden Russia, Vladimir Putin hari ini.

Tangkap layar komentar biadab Papagomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris itu tersebar di media sosial.

Rata-rata mengecam tindakan bekas Exco Pemuda UMNO itu selain mempersoal faedah yang dia dapat dengan berperangai begitu.

“Bagaimana dia boleh hidup setiap hari dengan begitu banyak kebencian di dalam hatinya? Habis kata-kata dah dengan manusia seorang ni (Papagomo),” tulis seorang pengguna X.

Dalam masa sama, Papagomo, 41, dilihat sebagai menghina maruah Malaysia selain memmpamerkan kebodohannya sendiri kepada seluruh dunia.

Justeru, warganet berharap tindakan mahkamah dikenakan terhadap tentera siber pembangkang yang menggunakan nama ‘Sir Azri’ itu.

“Harap sangatlah PMX sendiri minta semua bukti. Kalau tiada, kasi saman sampai terkubur terus kehidupan bekas polis korup tu,” kata @aarif_twts pula.

Papagomo yang sebelum ini juga dikenali sebagai blogger dilihat kerap mencetuskan kenyataan berbaur kontroversi dan fitnah.

Antaranya, dia pada 8 November 2023 didakwa mengeluarkan kenyataan mengandungi hasutan di laman Facebook Halid (Halid Mat Kool) bahawa kerajaan pro kepada Israel dan Barat.

Pada hujung April lalu pula, polis menahan Papagomo kerana disyaki mengeluarkan kenyataan mengaibkan Yang di-Pertuan Agong.

Menerusi satu hantaran video berdurasi dua minit 46 saat, Papagomo mempersoalkan tindakan Agong bertemu pemilik kedai serbaneka KK Mart di Istana Negara.

Tiada ulasan: