"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bakar bekas kekasih hidup-hidup

LIMA: Seorang lelaki yang disyaki membakar bekas kekasihnya hidup-hidup di Peru, berjaya ditahan selepas dikesan berada di Colombia, menurut kerajaan di Lima, semalam.

Sergio Tarache Parra, 19, didakwa membakar Katherine Gomez, 18, menggunakan petrol pada 18 Mac lalu, beberapa hari selepas gadis itu memutuskan hubungan dengan suspek.

Mangsa yang mengalami lecur 60 peratus tubuhnya, dikejarkan ke hospital, tetapi meninggal dunia enam hari kemudian.

Kementerian Dalam Negeri Peru berkata, suspek akan dipindahkan dari Colombia ke Peru untuk dihadapkan ke mahkamah.

Sebelum ini, rakaman kamera keselamatan menunjukkan penyerang Gomez melarikan diri dari tempat kejadian. Susulan itu, polis Peru menawarkan ganjaran bersamaan nilai AS$12,500 untuk maklumat yang boleh membawa kepada penangkapannya.

Notis merah INTERPOL juga dikeluarkan untuk penahanan Tarache, menurut Konsulat Peru di Bogota. - AFP

Tiada ulasan: