"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis buka siasatan kekecohan di Pasar Raja Bot

Nurul Hidayah Bahaudin
nurul.hidayah@hmetro.com.my
TANGKAP layar video memaparkan kekecohan di Pasar Raja Bot, Chow Kit. FOTO tular
TANGKAP layar video memaparkan kekecohan di Pasar Raja Bot, Chow Kit. FOTO tular
Kuala Lumpur: Polis membuka kertas siasatan berhubung insiden kekecohan membabitkan beberapa individu di Pasar Raja Bot, Chow Kit, di sini, yang tular di media sosial, baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya berkata, pihaknya mengesan hantaran yang tag pada Twitter Polis Diraja Malaysia (PDRM), 8.30 malam tadi.

"Hantaran itu milik akaun mambiar24 yang memaparkan satu video Tiktok milik akaun mustafa_khan1992 yang memaparkan insiden kekecohan berkenaan.

"Siasatan awal dilakukan mendapati hantaran asal video itu adalah di platform Tik Tok," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Noor Dellhan berkata, Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi membuka satu kertas siasatan ke atas video sama yang tular pada 11 April lalu.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan. Siasatan sedang berjalan dan beberapa individu serta pihak tertentu sudah dipanggil untuk diambil keterangan.

"Ia bagi melengkapkan siasatan sebelum dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya bagi arahan lanjut," katanya.

Beliau menasihatkan orang ramai supaya tidak terbabit dalam sebarang aktiviti yang menyalahi undang-undang dan tindakan akan diambil mengikut peruntukan undang-undang.

Tiada ulasan: