"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak curi bas pandu lebih 100 kilometer

KOSMO!

SINGAPURA – Seorang budak lelaki mencuri sebuah bas persendirian milik syarikat A&S Transit dan memandunya selama lima jam di serata Singapura pagi semalam, lapor laman berita Mothership.

Ketika kejadian, budak lelaki itu menempuh perjalanan 100 kilometer merentasi Tampines, Bedok, Pasir Ris dan Punggol.

Gambar kejadian dimuat naik di laman Instagram dan dihantar kepada Mothership oleh seorang pembaca.

Dalam salah satu gambar berkenaan, perjalanan budak lelaki itu berakhir dengan dia ditahan oleh anggota polis.

Catatan Instagram dalam akaun sama juga menyebut bahawa budak itu telah menghabiskan kira-kira suku tangki minyak diesel.

Budak lelaki itu didakwa mencuba nasib menghidupkan enjin bas secara rambang pada malam hari kejadian.

Polis Singapura berkata, mereka dimaklumkan mengenai kes curi kenderaan bermotor di sepanjang jalan Tampines Avenue 10 pada 12 April pukul 12:04 tengah hari (waktu tempatan).

Siasatan mengenai kejadian itu sedang dijalankan. – Agensi

Tiada ulasan: