"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyeludupan 336kg heroin ke Australia: Anwar naik angin dengan kastam

PM arah siasat penyeludupan 336kg heroin ke Australia
Predeep Nambiar
Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengarahkan Jabatan Kastam menyediakan laporan itu dalam tempoh dua minggu. (Gambar Australia Federal Police) (Gambar Australia Federal Police )
SUNGAI PETANI: Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengarahkan Jabatan Kastam menyediakan laporan penuh berhubung penyeludupan dadah jenis heroin bernilai RM790 juta tanpa dikesan dari Pelabuhan Klang, Selangor ke Australia pada Mac lalu.

Rampasan 336kg heroin oleh pihak berkuasa Australia itu dilaporkan kedua terbesar di negara itu.

“Jika dibuktikan sah kerana ia dari Pelabuhan Klang ia sangat memalukan. Soalnya bagaimana boleh dalam sistem yang canggih sekarang ini boleh bolos. Ia bukan soal kecil tetapi tunjuk kelemahan dalam sistem kita,” ujarnya.

Kata Anwar, pihaknya memberi tempoh dua minggu kepada Kastam untuk menyediakan laporan penuh berhubung kes penyeludupan berkenaan.

Tiada ulasan: