"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita maut diserang tiga ekor anjing besar

Agensi
MAYAT Hirawani ditemui dikelilingi tiga ekor anjing besar. FOTO Agensi.
MAYAT Hirawani ditemui dikelilingi tiga ekor anjing besar. FOTO Agensi.
Wellington: Mayat seorang penternak ditemui dalam keadaan ngeri dipercayai diserang tiga ekor anjing besar yang dipeliharanya.

Rikiana Hirawani, 33, ditemui mati di rumahnya di Christchurch, New Zealand, pada Selasa lalu.

Polis yang memeriksa kediamannya mendapati mayatnya dikelilingi tiga ekor anjing putih besar.

Jirannya memaklumkan bahawa mayatnya ditemui dalam keadaan perut terburai.

Saksi berkenaan memaklumkan mereka menjerit supaya haiwan itu menjauhkan diri daripada mayat sehingga polis tiba.

Katanya, Hirawani tidak melayan anjing itu dengan baik, sebaliknya menjadikan mereka sebagai "pembuat wang".

Polis dan pihak berkuasa kawalan haiwan akhirnya berjaya mengeluarkan anjing berkenaan dari rumah itu.

Seekor anjing ditangkap di hadapan rumah itu manakala polis menyerbu taman belakang untuk mencari dua yang lain.

Detektif Polis New Zealand Sarjan Kanan Colin Baillie berkata kematian Hirawani tidak dianggap sebagai mencurigakan dan akan dirujuk kepada koroner.

"Siasatan sedang dijalankan untuk menentukan keadaan yang menyebabkan kematian Hirawani," katanya dalam satu kenyataan.

Tiada ulasan: