"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat warga emas terjun jambatan ditemui selepas 28 jam

FARAHWAHIDA AHMAD
MAYAT warga emas ditemui oleh pasukan bomba selepas terjun dari jambatan dipercayai dalam cubaan membunuh diri di Jambatan 1, Sungai Muar, Bandar Maharani, Muar, Johor.
MUAR – Mayat warga emas yang nekad terjun dari jambatan dipercayai dalam cubaan membunuh diri di Jambatan 1, Sungai Muar, Bandar Maharani, awal pagi semalam ditemui hari ini selepas 28 jam hanyut.

Menurut Komander Operasi Shahrizal Mokhtar, mayat mangsa warga emas lelaki yang berusia 77 tahun itu telah ditemui kira-kira pukul 10.18 pagi ini.

“Sejak semalam, usaha carilamat giat dijalankan oleh pihak bomba dengan membuat pencarian permukaan di kawasan sekitar jeti Marina dan Dataran Tanjung Mas dalam jarak 16 kilometer (km) dengan menggunakan satu bot aluminium.

“Pencarian di persisiran pantai laman Maharani juga dijalankan dalam jarak 10 km dengan menggunakan utiliti hilux dan mayat mangsa telah dijumpai pukul 10.18 pagi ini oleh pasukan penyelamat di belakang pejabat daerah istana tanjung pada jarak lebih kurang satu kilometer dari tempat mangsa dipercayai terjun,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mayat mangsa kemudian di bawa ke jeti dengan menggunakan bot penyelamat dan diserahkan kepada pihak polis bagi tindakan selanjutnya.

Semalam, media melaporkan seorang warga emas dipercayai dalam cubaan membunuh diri dengan terjun dari jambatan 1, Sungai Muar, Bandar Maharani pada pukul 6.03 pagi. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: