"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas pegawai khas Ahli Parlimen direman berkait tuntutan palsu RM140,600

Bernama

Lelaki berusia 43 tahun itu didakwa menyeleweng Wang Peruntukan Khas Jabatan Perdana Menteri bagi Parlimen di Kedah bernilai antara RM9,500 hingga RM34,000 antara Ogos 2019 hingga Januari 2020. (Gambar Bernama)

SUNGAI PETANI: Seorang bekas pegawai tugas-tugas khas Ahli Parlimen direman tiga hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes membuat tuntutan palsu berjumlah RM140,600 antara 2019 dan 2020.

Perintah reman itu dibenarkan Majistret Mahkamah Sungai Petani Noor Fazlina Musa.

Menurut sumber Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kedah, lelaki berusia 43 tahun itu didakwa menyeleweng Wang Peruntukan Khas Jabatan Perdana Menteri bagi Parlimen di Kedah bernilai antara RM9,500 hingga RM34,000 antara Ogos 2019 hingga Januari 2020.

Suspek dipercayai menggunakan tujuh invois palsu untuk menuntut bayaran dari Parlimen itu, keseluruhannya bernilai RM140,600, untuk pelbagai kerja dan pembekalan.

“Lelaki ini ditahan di pejabat SPRM Cawangan Sungai Petani pada 4.31 petang semalam ketika tampil memberikan keterangan,” kata sumber.

Pengarah SPRM Kedah Shaharom Nizam Abd Manap ketika dihubungi mengesahkan tangkapan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 18 Akta SPRM 2009.

Tiada ulasan: