"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lawan kleptokrat versi Mahiaddin dan versi Shafie Apdal

Maaf, ini logik jenis apa ya?

HANIPA MAIDIN

Presiden Bersatu Tan Sri Mahiaddin Md Yasin yang juga bekas Perdana Menteri tebuk atap, umum satu dunia yang dia tak akan kompromi dengan para kleptokrat.

Dulu-dulu dia sanggup hilang jawatan Timbalan Perdana Menteri sebab kononnya kerana pertahan prinsip lawan kleptokrat. Pengerusi Warisan pun hilang jawatan dah tapi hingga sekarang kekal berprinsip!

Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri pula kekal dalam Kabinet kleptokrat dan tidak pernah letak jawatan.

Selepas itu, Presiden Bersatu tu sanggup khianat Pakatan Harapan (PH) dan boleh bersama dengan para kleptokrat yang dia pernah lawan dulu dan tak mahu berkompromi konon.

Malahan dia pergi lantik YB Bera jadi TPM kerajaan tebuk atap dia. La ni dia dan para MP parti dia boleh juga sokong calon PM yang tak ada masalah untuk terus dengan kerajaan kleptokrat.

Boleh saya tahu, logik apa ini? Patutlah dilaporkan Yang di-Pertuan Agong nak mengesahkan akuan SD sokongan mereka tu hari ini.

“May sanity and common sense prevail!”

P/S: “What message do we really want to send to the entire world if the same minister in ‘Gomen Tebuk Atap’ is presumably still reappointed to helm the country now?” .

Tiada ulasan: