"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guan Eng: PH beri lampu hijau kepada pemimpin berunding dengan seteru politik

FMT Reporters

PETALING JAYA: Pakatan Harapan (PH) memberi lampu hijau kepada pakatan pembangkang untuk mula berunding dengan seteru politik bagi merungkai situasi politik semasa, Lim Guan Eng mengesahkan.

Setiausaha Agung DAP itu, berkata bagaimanapun, tiga pemimpin utama daripada Pakatan Harapan (PH) tidak dibenarkan berunding tanpa persetujuan bersama antara ketiga-tiga mereka.

Guan Eng berkata, Majlis Presiden PH memberi kebebasan kepada semua pemimpin duduk berbincang dengan seteru berkaitan situasi kecuali tiga pemimpin tertinggi PH.

“Kecuali ketua kepada DAP, PKR dan Amanah, ramai Ahli Parlimen PH diberi kebebasan mencari kesepakatan menerusi siri perbincangan dibuat mereka bersama seteru politik,” katanya dalam kenyataan.

Lim berkata bahawa “laporan media anti-DAP” telah berusaha untuk menggambarkan perbincangan Pua dan Ong sebagai sesuatu yang teruk.

“Saya ingin menyatakan bahawa ini adalah keputusan yang dibuat oleh Majlis Presiden PH.”

Lim berkata, perbincangan seperti itu tertakluk kepada persetujuan dari kepimpinan parti masing-masing dan Majlis Presiden PH untuk mereka berkuatkuasa.

“Anggota parti tidak boleh membiarkan laporan media anti-DAP ini menggambarkan DAP secara tidak adil untuk memecahbelahkan kita.” katanya.

Tiada ulasan: