"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

A KADIR JASIN: Adakah Mahiaddin rampas kuasa dari PH untuk kembalikan Umno?

SITI NUR ZAWANI MISCON

Sebelum Perdana Menteri baharu dilantik yang dijangka akan diumumkan pada esok, kelebihan kini didakwa berpihak kepada Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berikutan desas desus bahawa Ahli Parlimen Bera itu sudah mendapat sejumlah 114 sokongan.

Manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim pula kekal dengan 105 sokongan Ahli-ahli Parlimen pembangkang.

Wartawan veteran, Datuk A Kadir Jasin bertanya adakah Tan sri Mahiaddin Md Yasin sebenarnya merampas kuasa dari Pakatan Harapan (PH) untuk dikembalikan semula kepada Umno.

“Adakah Mahiaddin merampas kuasa daripada PH untuk mengembalikannya kepada Umno? Apa nasib Bersatu?,” soalnya dalam satu hantaran Facebooknya hari ini.

Pada semalam, The Star melaporkan bahawa Yang di-Pertuan Agong telah memanggil kesemua 114 Ahli Parlimen yang didakwa telah menandatangani akuan menyokong Ismail sebagai Perdana Menteri, untuk hadir ke Istana Negara bagi mengesahkan pendirian mereka

Lapor portal itu memetik sumber, Ahli Parlimen yang menyokong Ismail adalah dari Perikatan Nasional, Barisan Nasional, Gabungan Parti Sarawak, Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) dari Sabah dan Bebas.

Sementara itu, satu pertemuan khas akan berlangsung membabitkan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dengan Raja-raja Melayu Jumaat ini bagi membincangkan isu calon perdana menteri dan kerajaan baru.

Tiada ulasan: