"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Blogger Umno balun Ahli Parlimen yang menyokong Ismail, “Pergi sorak sorai, balik macam ayam berak kapor”

“Pergi sorak sorai, balik macam ayam berak kapor”, dakwa blogger Umno

MALAYSIA DATELINE

Bloger dan aktivis Umno, Zaharin Mohd Yasin mendakwa, para ahli Parlimen Umno yang bersorak sorai ketika mahu menaiki bas ke Istana Negara tetapi apabila mereka balik hanya monyok bagai “ayam berak kapor”.

Sehubungan itu, beliau yang membuat laporan menerusi video dari PWTC Kuala Lumpur lewat petang ini mendakwa tidak ada mana-mana parti pun yang mempunyai majoriti yang cukup untuk membentuk kerajaan.

“Sebenarnya sudah ada jawapan bahawa tidak ada satu pun mana-mana parti politik secara bergabung atau secara single parti tunggal boleh menguasai Dewan Rakyat.

“Oleh itu, sekarang terletak kepada Istana Negara untuk menentukan demokrasi di negara kita berjalan dengan baik dan lancar,” kata beliau.

Sebab itu, katanya, “sebilangan besar ahli-ahli Parlimen pagi tadi yang bersorak sorai menaiki bas ke Istana Negara tetapi balik ke tempat masing-masing semuanya seperti ayam berak kapor.”

Bagi Zaharin, Istana Negara mempunyai penyelesaian kepada kemelut ini.

“Saya harap Istana Negara ada solutionnya,” kata beliau yang percaya penyelesaiannya adalah memilih seorang ahli Dewan Rakyat yang tidak bercita-cita tinggi dalam politik.

Yang Dipertuan Agong memanggil ahli-ahli Parlimen dari GPS, Umno, Bersatu dan Pas ke Istana Negara mula jam 10 pagi dengan 18 ahli Parlimen GPS dari Sarawak mendahului senarai itu manakala ahli Parlimen dari Pas paling akhir sekali.

Tiada ulasan: