"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bukan disamun tapi tikam diri sendiri

Muhaamad Hafis Nawawi

mhafis@hmetro.com.my

Gombak: Tekanan perasaan akibat masalah keluarga menyebabkan seorang wanita menipu kononnya cedera selepas disamun di Jalan 10, Taman Greenwood, di sini, Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Zainal Mohamed Mohamed berkata, polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak mengesahkan bahawa kejadian cubaan samun itu tidak berlaku dan mangsa mencederakan diri sendiri dengan menikam paha kanannya di lokasi terbabit.

Menurutnya, hasil siasatan rapi yang dijalankan mendapati mangsa reka cerita kejadian cubaan samun itu dan menikam paha kanannya sendiri.

"Mangsa menerima tujuh jahitan pada luka tikaman di paha kanan. Motif kejadian adalah mangsa mengalami tekanan perasaan akibat masalah keluarga.

"Kertas siasatan dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya Selangor dan mangsa akan dituduh mengikut Seksyen 182 Kanun Keseksaan di Mahkamah Selayang esok," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, orang ramai dinasihatkan tidak sesekali membuat laporan palsu bagi kepentingan diri sendiri kerana ia adalah satu perlakuan yang tidak bertanggungjawab dan ianya adalah satu kesalahan di sisi undang-undang.

Harian Metro sebelum ini melaporkan seorang wanita cedera selepas ditikam pada paha dalam satu cubaan ragut di Jalan 10, Taman Greenwood, Gombak dekat sini, petang kelmarin.

Polis menerima aduan pada jam 4.24 petang daripada orang awam yang menemui seorang wanita dalam keadaan cedera akibat ditikam dalam sebuah kereta di lokasi berkenaan.

Tiada ulasan: