"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Budak ‘sangkut’ dalam cerucuk konkrit sah mati

Reuters
Timbalan Pengarah Wilayah Dong Thap, Doan Tan Buu (tengah) berkata pihaknya kini berusaha mengeluarkan mayat Ly Hao Nam supaya dapat dikebumikan. (Gambar AFP)
HANOI: Seorang budak lelaki berusia 10 tahun yang terjatuh ke dalam cerucuk konkrit terbuka di sebuah tapak pembinaan pada malam Tahun Baharu disahkan telah meninggal dunia.

Anggota penyelamat berusaha keras hampir 100 jam untuk menyelamatkan Ly Ho Nam daripada cerucuk sepanjang 35 meter yang dibenam ke dalam tanah, namun misi menemui kegagalan, lapor akhbar dalam talian VnExpress memetik pihak berkuasa tempatan.

“Pihak berkuasa mengesahkan mangsa telah meninggal dunia dan kini berusaha mengeluarkan mayatnya untuk dikebumikan,” kata Timbalan Pengarah Wilayah Dong Thap, Doan Tan Buu.

Nam didengar menjerit meminta bantuan sejurus terjatuh dalam cerucuk dengan keluasan diameter 25cm itu pada Selasa, di tapak pembinaan jambatan berkenaan ketika dia mencari besi buruk bersama kawan-kawannya.

Terdahulu, Perdana Menteri Pham Minh Chinh dilaporkan menggesa anggota penyelamat dan pihak berkuasa tempatan supaya menggerakkan semua peralatan dan pasukan yang diperlukan.

Tiada ulasan: